Motýľ, vtáčik, či bylinka – to všetko boli najhorúcejší kandidáti na motív loga Košickej hudobnej jari (KHJ). Nakoniec spomedzi úzkeho výberu padla voľba na bylinku. Jarné, jednoduché a festivalové! O debutujúcom symbole KHJ a ďalších vizuálnych novostiach jej 69. ročníka sme sa rozprávali s Annamáriou DIGOŇOVOU, grafickou dizajnérkou Štátnej filharmónie Košice (ŠFK).
Vlani na jeseň ŠFK zoznámila svet so svojou čerstvou vizuálnou identitou. Prirodzene, spomedzi dizajnovej rodiny zožalo najviac slávy logo ŠFK. A aby logo KHJ náhodou necítilo skrivodlivosť, poďme sa naň pozrieť bližšie teraz...
Logá všetkých festivalov ŠFK vychádzajú z línie hlavného loga filharmónie. Čo sa týka KHJ, skúšali sme veľmi veľa variantov, aby sme podporili myšlienku jari, rozpuku a všetkého, čo s tým súvisí. S mojou spolupracovníčkou Máriou Bujňákovou, s ktorou sme tvorili toto logo a celú vizuálnu identitu ŠFK, sme sa nakoniec dohodli, že pri KHJ zvolíme florálny motív – a to je bylinka s dvomi lístkami, ktorá je vytvorená z tej istej línie ako logo ŠFK. Výberu predchádzalo niekoľko návrhov, nakoniec sme sa rozhodli spolu s vedením ŠFK, že prejdeme k úplne jednoduchému „bylinkovému“ motívu.
Niektoré návrhy loga si nám priniesla aj ukázať. Je to nejaký užší výber?
Toto boli najhorúcejší kandidáti. Pri tvorbe sme ešte sme zvažovali ísť do tvaru motýlika, alebo podporiť tvar vtáčika z loga filharmónie. Dokonca sme zo začiatku uvažovali aj o verzii s notičkami, pretože sme sa snažili ostať pri pôvodnom logu KHJ, kde grafická časť pripomínala noty. Ale potom sme zhodnotili, že viac sa k novému logu ŠFK bude hodiť iná práca s líniou a iné tvaroslovie.
Filharmónia teda stavila na jednoduchosť?
Je to možno úsmevné, ale spomedzi všetkých log, ktoré sme vytvorili, je bylinka síce najjednoduchšia, no zabrala najviac času. Naozaj sme chceli, aby to bolo čitateľné „na prvú“. Navyše, prvky z nového loga KHJ nám budú prechádzať aj do celkového vizuálu festivalu. Čiže logo bude podporené festivalovou grafikou – zatiaľ pre túto sezónu a uvidíme, či budú tieto prvky aplikovateľné dlhodobo.
Čo by si zapriala debutujúcemu bylinkovému logu festivalu a celému 69. ročníku KHJ?
KHJ by som zapriala tak, ako aj logu a celej novej vizuálnej identite, aby ju ľudia prijali s nadšením, aby si oddýchli, užili slniečko, tóny hudby a všetko nové, čo prichádza.
>>> ŠFK vstúpila do 56. sezóny s novou vizuálnou identitou <<<
>>> Rozhovor o celej vizuálnej identite <<<
Kontakt pre médiá:
Jana Tomalová, PR manažérka ŠFK
+ 421 918 802 101,
jana.tomalova@sfk.sk