SEDM DNÍ NA KARLOVĚ UNIVERZITĚ:
- PONDELOK – pro defunctis et benefactoribus [za zomrelých a dobrodincov]
Liturgia
Slyšiž země – pieseň
Kyrie pro defunctis [Kyrie za zosnulých]
Recitácia kánonu s menami dobrodincov kolégia a cisára Žigmunda
Mimo liturgie
Moteto Degentis vita [Prežitý život] – 3hl. moteto
Veni sancte spiritus et in me [Príď, Duchu Svätý] – pieseň
- UTOROK – de sancta Catherina [o svätej Kataríne]
Liturgia – vešpery
Versus Deus in adiutorium [Verš Bože, príď mi na pomoc]
Antiphona Quia devotis laudibus / Ps. 147 Lauda Ierusalem [Antifóna Zbožnými chválami si
pripomíname tvoju pamiatku / Žalm 147 Chváľ, Jeruzalem]
Versus Benedicamus Domino [Verš Chváľme Pána]
Mimo liturgie
Nunc festum celebremus / Ein schöne liebe Jungfraw [Teraz slávme sviatok / Pekná milá panna]
Vsed ďábel babě na plece – pieseň
- STREDA – de sancto Martino [o svätom Martinovi]
Liturgia
Sanctus „scholasticum“ [Sanctus, „scholastické“]
Antiphona Ora pro nobis [Antifóna Oroduj za nás, svätý Martin]
Mimo liturgie
Martino divo praesuli [Božiemu biskupovi Martinovi] – 2hl. pieseň, cod. St. Emmeram
- ŠTVRTOK – de corpore Christi [o Božom tele]
Liturgia
Graduale Caro mea vere est cibus [Graduál Moje telo je skutočný pokrm]
Jesus Christus nostra salus [Ježiš Kristus, naša spása]
Mimo liturgie
Esto quod expertus sis in trivio – Cantio de disciplinis studiorum [Spev o štúdiu vied]
Bernard de Cluny: Apollinis eclipsatur [Apolónovo svetlo nezhasne] – 3hl. moteto
- PIATOK – de sancta cruce [o Svätom Kríži]
Liturgia
Lamentácia proroka Jeremiáša
- SOBOTA – de beata Virgine [o Panne Márii]
Liturgia
Quid admiramini [O čom uvažujete] – pieseň
Introitus Salve sancta parens [Introit Buď pozdravená, Svätá Rodička]
Petrus Wilhelmi de Grudencz: Poligena exanimes [Všetky národy chvália Najvyššieho]
Mimo liturgie
O regina lux divina [Ó, Kráľovná, božské svetlo] – pieseň
Jour a jour [Zo dňa na deň] – franc. rondeau
- NEDEĽA – Festum [Slávnosť]
Sacerdotes Dei [Kňazi Pána, dobrorečte Bohu] – pieseň
Asperges me hyssopo [Yzopom ma očisti] – 2hl., cod. St. Emmeram
Antonio da Cividale: Gloria [Chvála na výsostiach] – 3hl.
Koncertný program Sedem dní na Karlovej univerzite sa pokúša o náčrt hudobného sveta študenta pražskej univerzity v období zhruba medzi rokmi 1370 - 1450, ako ho zachytávajú dokumenty z polovice 15. storočia. Program sprostredkováva pestrý obraz oficiálnej liturgickej hudby, duchovnej tvorby mladých klerikov i skladieb, ktoré vznikali v súvislosti so štúdiom hudobnej teórie. Program je okorenený aj hudbou čisto zábavnou. Ani tá však nezaprie inšpiráciu v liturgickej hudbe. Ťažiskom programu sú chorálne spevy a piesne, ktoré zastupujú hudbu v oficiálnom živote kolégia. Pôdorys programu sleduje „liturgický týždeň“ univerzitného študenta, podľa ustanovenia univerzitného kolégia. Týždeň tu má nasledujúci rozvrh: Pondelky patrili pripomienke zosnulých dobrodincov a kolegov, pričom sa malo spomínať konkrétne na zakladateľa kolégia Jana Rečka a cisára Žigmunda. Vo štvrtok bolo v centre liturgie Božie telo, tj. na sviatosť premenená hostia. Piatok bol tradične zameraný na Ježišovo ukrižovanie a jeho symbol, sv. kríž. Sobota bola vyhradená Panne Márii. Ranná mariánska omša v univerzitnom prostredí je zreteľným odkazom na karlovsko-arnoštovskú tradíciu. Nedeľa je slávnosťou Ježišovho vzkriesenia, ako sa pripomína v nedele priebežne po celý rok. Utorok a streda nemajú v štatútoch menovite pridelenú tému. Využili sme ich na pripomienku dvoch svätcov, ktorí boli v univerzitnom prostredí obzvlášť ctení. Pre utorok sme zvolili svätú Katarínu, ku ktorej cti je doložené množstvo novo komponovanej hudby. Stredu venujeme sv. Martinovi, obľúbenému svätcovi, ktorého sviatok bol spojený aj s koledovaním. V rámci koncertu sa strieda vždy oficiálna časť spojená s bohoslužbou, kde zaznejú chorálne a viachlasné duchovné spevy, a potom časť neoficiálna, spojená skôr so zábavou a spoločenským životom v kolégiu.